Som nystartad butik är det viktigt att synas och få kunderna att vilja komma på ett besök. Det finns många sätt att synliggöra butiken på, bland annat kan bra erbjudanden, kampanjer eller nischade produkter locka till sig nya kunder och gör dem nyfikna på vad ni har att erbjuda. Men hur bra produkter och priser butiken än har så måste kunderna först få nys om dem, så hur gör du för att lyckas med det?
Ett bra sätt att synas på plats både utifrån och väl inne i butiken, är displayprodukter. På Displayexperten.se kan du hitta allt från gatupratare som lockar kunder till butiken genom att visa erbjudanden eller information, till bra butiksexponering som framhäver dina produkter på ett tilltalande sätt.
Displayprodukter får dig att synas på plats
Många behöver idag någon form av närvaro på nätet, och en hemsida, blogg eller annonsering på olika plattformar är ofta ett bra sätt att marknadsföra en ny butik på. Exempelvis kan det vara bra om kunderna åtminstone kan hitta öppettider online, så att de vet när det lämpar sig för första besöket. Men att synas på plats för förbipasserande kunder är också en viktig typ av marknadsföring. Även marknadsföring och synlighet på sociala medier är behjälpligt för många företag. Displayprodukter är viktiga för att visa upp produkterna på ett överskådligt och inbjudande sätt, beroende på vad du säljer, men det finns många fler sätt som du kan bli synligare med displayprodukter på. Du kan till exempel väcka intresse och få kunder att lägga märke till företaget med hjälp av:
- Olika typer av skyltar
- Skyltställ med visitkort
- Displayprodukter till mässor
Trycksaker av olika slag
Trycksaker, såsom det ovan nämnda visitkortet, ger dig en chans att visa en egen design och vad butiken vill uttrycka. Trycksaker används med fördel ofta till mässor och liknande evenemang där man vill att företaget ska få en chans att sticka ut, men det finns många trycksaker som passar även inne i butiken. Det kan exempelvis röra sig om informationsguider eller bordspratare som du vill ha ute i butiken. Den fysiska butiken är viktig och ibland kan det även vara behövligt för konsumenter att ta en paus från sociala medier och lämna hemmet.
Marknadsföring online eller med displayprodukter kan ge nytta även för redan etablerade butiksinnehavare som behöver synas lite extra.