Traditionell marknadsföring är den vi ser på stora skyltar och runt om i kollektivtrafiken. Oftast är det något du enkelt förbiser eftersom du väntar dig den – därför har gerillamarknadsföring blivit mer populärt då dem syns mer.
I dagens hav av valmöjligheter när det kommer till företag och varumärken måste det vara ett ytterst fokus på att sticka ut. Alla potentiella kunder och konsumenter där ute blir överösta med reklam i sociala medier, därför måste du ge dem något att titta på som fastnar och blir en snackis. Därför är gerillamarknadsföring är det nya sättet att marknadsföra sig på. Detta är ett marknadsföringssätt som fokuserar mer på det kreativa och inte på hur mycket det kostar. Istället för att lägga pengar på stora banners och dyra reklamplatser är målet att skapa en kampanj som syns, hörs och fastnar.
Mer effektivt än traditionell marknadsföring
Det har visat sig vara mer effektivt att marknadsföra med Gerillametoden än traditionell marknadsföring då de oftast är mer humoristiska och fyndiga. Detta gör att budskapet lätt blir ihågkommet av åskådaren. Se till att slå på kreativiteten och testa detta eftersom det är kostnadseffektivt. Skapa några roliga men samtidigt starka budskap och släng ut det på oväntade ställen, varför inte en toalettsits eller på cyklar?